2018

JÄSENKIRJE 1/2018                             2.1.2018         Ylivieskan seudun kansalliset seniorit ry

Lämmin tervehdys Sinulle arvoisa yhdistyksemme jäsen. Tervetuloa mukaan vuoden 2018

toimintaamme. Viime vuonna vietimme yhdistyksemme 25-vuotisjuhlia, mutta toivokaamme, että juhlittavaa löytyisi tällekin vuodelle. Tiedossa on ainakin piirin 30-vuotisjuhla. Piiriä tulevana vuonna luotsaa yhdistyksemme puheenjohtaja Juhani Nevala ja Risto Vähäkangas on yhdistyksemme edustajana piirihallituksessa.

Yhdistyksemme tehtävänä on tuoda iloa ja sisältöä jäsentemme elämään kuukausikokouksilla ja yhteisillä retkillä ja tapahtumilla. Ideoita otetaan mielellään vastaan aina tavatessamme. Tärkeää on myös pitää yhteyttä muihin eläkeläisjärjestöihin ja osallistua erilaisiin tapahtumiin ja kampanjoihin. Senioriväen edunvalvonta on osa yhdistyksemme toimintaa. Sihteeri Aili toimii linkkinä seniorilähettilääseen, joka valtakunnan tasolla edistää senioriväen edunvalvontaa.

Yhdistyksen hallitus jatkaa viime vuoden kokoonpanolla eli puheenjohtajana jatkaa Juhani Nevala (0440-424067) ja sihteerinä Aili Nuorala (044-2799 792) ja hallituksen muina jäseninä ovat Sinikka Perkkiö (040-8471418), Risto Vähäkangas (050-5177039) ja Tuomo Haikola (050-0768548). Hallitus kokoontuu kerran kuukaudessa sen ensimmäisenä keskiviikkona klo 9.00 alkaen kahvila Häggmanin kabinetissa rautatieaseman läheisyydessä.

Kuukausikokoukset pidetään edelleen seurakuntakeskuksen Bäckman-salissa kuukauden toisena tiistaina seuraavasti:

Ti  9.1.18 klo 15.00: Luento liikunnan merkityksestä, Mikko Männistö

Ti 13.2.18 klo 15.00: Uutta tietoa muistista, muistivastaava Aili

Ti 13.3.18 klo 15.00: Kirjallisuusteema, Aino Isokangas ja Sääntömääräinen vuosikokous

Ti 10.4.18 klo 15.00: Suomen synty, Tapani Konttisen esitelmä

Ti 8.5.18 Päivän retki Kaustisen kansanlääkintäkeskukseen

Kuukausikokousten kahvista perimme 5 euroa/henkilö. Jäsenmaksu pidetään entisellään eli henkilöjäsenmaksu on 20,00 euroa ja se toivotaan maksettavan yhdistyksemme tilille tammikuun 2018 aikana. Yhdistyksen tilinumero on: FI29 5534 0540 0553 77.

Tämä kirje lähetetään kaikille jäsenille joko sähköpostilla tai perinteisesti postin välityksellä.

Ylivieskan vanhusneuvostossa yhdistyksemme edustajana on Pirkko Konttinen ja hänen varallaan Aili Nuorala. Alavieskan vanhus- ja vammaisneuvoston jäsenenä toimii Aili Nuorala ja varalla Pirkko Konttinen.

Yhteistyöterveisin puheenjohtaja Juhani ja sihteeri Aili

JÄSENKIRJE 2/2018                  16.9.2018        Ylivieskan seudun kansalliset seniorit ry

Lämmin tervehdykseni teille kaikille! Toivotan teille kaikille hyvää ja sisältörikasta syyskautta! Kesän lämmin aika on nyt takana, mutta itse kullakin varmasti on monia muistoja, joiden parissa voimme lämmitellä talven viimoilla.

Syyskautemme on rämähtänyt käyntiin kahden tapahtuman merkeissä. Tiistaina 11.9.18 kokoonnuimme Bäckman-saliin kahvittelun ja pienen ”terveellisen ravinnon”- esitelmän merkeissä. Perjantaina 14.9.18 kokoonnuimme isolla joukolla Elämyskeskus Artteriin Ylivieskan eläkeläisjärjestöjen yhteistapahtumaan, jossa teemana oli Matkailu ja Harrastukset. Kuukausikokouksemme jatkuvat seuraavasti syksyn aikana:

Ti  3.10.18 klo 15.00: Kodin turvallisuus, vanhempi konstaapeli Sinikka Seppälä

Ti 13.11.18 klo 15.00: Senioriliiton strategia, Juhani Nevala, syyskokous

Ti 11.12.18 peruttu ja sen tilalla to 13.12.18 klo 14.00-15.30 yhteinen Ylivieskan eläkeläisjärjestöjen joululaulutilaisuus ja torttukahvit seurakuntakoti Mariassa.

Hallitus kokoontuu edelleen Häggmannin kahviossa kuukauden ensimmäisenä keskiviikkona klo 9.00 alkaen. Syksyn tulevat kokoukset ovat 3.10., 7.11. ja 5.12.18.

Alustavasti olemme suunnitelleet pikkujoulu- ja teatterimatkaa bussilla Kokkolaan la 1.12.18.

Tarkoituksena on, että menemme ensin klo 13.00 Kokkolan teatteriin katsomaan ja kuuntelemaan Carolasta kertovaa laulunäytelmää. ( ainut päivänäytös) Sen kesto on 13.00-15.15. Esityksen jälkeen menemme ruokailemaan ravintola Rohaan. Ruokailun jälkeen olemme takaisin Ylivieskassa alkuillasta. Matkan hinta asettunee noin 80,00-90,00 euron paikkeille jäseniltä.

Teatterimatkasta ilmoitellaan vielä tarkemmin, mutta otan jo nyt mielelläni vastaan sitovia ennakkovarauksia. Voit soittaa minulle puh. 044-2799 792 tai lähettää sähköpostia osoitteeseen: a1nuorala@hotmail.fi

Muita tapahtumia: Piirin 30-vuotisjuhla järjestetään Oulussa Aleksinkulmassa lauantaina 24.11.18. Juhlapuhujaksi tulee eduskunnan puhemies Paula Risikko.

Piirin kehittämiskokous pidetään syksyn aikana Rokualla ja meiltä siihen osallistuvat ainakin Juhani Nevala ja Risto Vähäkangas.

Yhdistyksemme tapahtumista ilmoitellaan Kalajokilaakson keskiviikon muistipalstalla, joten lukekaapa tarkkaan keskiviikon lehti.

Joku viisas on sanonut, että ihminen ei elä pelkästään leivästä, vaikka sekin on tärkeää. Ihminen tarvitsee monenlaista virkistystä ja mukavia voimaannuttavia ihmissuhteita ja näihin haasteisiin me omassa yhdistyksessämme tahdomme vastata kukin osaltamme. Tule siis mukaan toimintaan ja tuo ihana persoonasi meidän kaikkien iloksi!

Ystävällisesti teitä kaikkia tervehtien Aili Nuorala ja Juhani Nevala