Syyskokous 2019

Syyskokous valitsi 12.11.2019 uuden hallituksen, jossa jatkavat entiset halltuksen jäsenet Juhani Nevala pj., Risto Vähäkangas varapj., Aili Nuorala, jäsen ja Tuomo Haikola, jäsen. Hallitus esittää sihteerin nimeämistä myöhemin.

Taloudenhoitajana jatkaa Tapani Konttinen, jäsenrekisterivastaavana Aune Nevala ja tilintarkastajana Matti Koskela sekä varalla Markku Niemi.

Kokous hyväksyi toiminta- ja taloussuunnitelman vuodelle 2010.

Kokouksessa muistettiin Senioriliiton hopeisella ansiomerkillä Aura Hasasta ja Tuomo Haikolaa. Perusteena oli mm. yhdistyksen ja piirin tilaisuuksien ohjelmat.

Toikintasuunnitelma ja talousarvio

Ylivieskan seudun kansalliset seniorit ry                                          Liite 1

TOIMINTASUUNNITELMA VUODELLE 2020

Yhdistyksemme kuuluu Oulun kansalliseen senioripiiriin. Jäseniä yhdistyksessä on Alavieskasta, Ylivieskasta ja Nivalasta. Toimintavuonna tavoitellaan uusia jäseniä ja osallistutaan liiton jäsenhankintakampanjaan. Markkinointia tehdään voimallisesti Sieviin, Nivalaan ja Alavieskaan ja myös Ylivieskaan. Olisi tärkeää, että nuoret eläkeläiset löytäisivät yhdistystoimintamme omakseen.

Yhdistyksen sääntömääräiset kokoukset pidetään sääntöjen mukaisesti eli kevätkokous on pidettävä 15.3. mennessä ja syyskokous 15.11. mennessä.

Yhdistyksen tarkoituksena sääntöjemme mukaan on edistää jäsenten psyykkistä ja sosiaalista hyvinvointia ja osallistumista. Jäsenille pyritään antamaan tietoa erilaisista terveyteen, ravintoon ja kaikkinaiseen hyvinvointiin liittyvistä asioista. Yhdistyksellä on oma muistivastaava ja jäsenrekisterin hoitaja. Sekä kevät- että syyskaudella järjestetään teatteri-, konsertti tai muita virkistysmatkoja. Yhdistys pyrkii erilaisin toimin ja aloittein edistämään senioriväen hyvää elämää. Yhdistys tekee yhteistyötä muiden eläkeläisjärjestöjen kanssa yli kuntarajojen. Toimintavuonna pyritään Ylivieskaan saamaan alueellisia senioriliiton koulutuksia.

Yhdistyksen hallitus pitää kokouksiaan kesäaikaa lukuun ottamatta kuukauden ensimmäisenä keskiviikkona klo 9.00 alkaen kahvila Häggmannin kabinetissa. Jäsentapaamisia/kuukausitapaamisia pidetään kuukauden toinen tiistai klo 15.00 alkaen Ylivieskan seurakuntakeskuksen Bäckman-salissa jäseniä kiinnostavin aihein. Yhdistys lomailee pääsääntöisesti kesäkuun alusta elokuun loppuun. Mikäli jäsenet haluavat, voidaan myös kesäaikaan järjestää aktiviteetteja.

Kevätkauden 2020 kuukausitapaamisten ym. ohjelma:

Ti  14.1.20 klo 15.00: Senioreiden ihonhoidon vinkit, kosmetologi

Pe 7.2.20: Operetti ”Kuumat suudelmat” Akustiikassa ja ruokailu sen jälkeen Myllyrannassa: Johanna Rusanen-Kartano ja Jyrki Anttila. Lippuja varattu 20 kpl.

Ti 11.2.20 klo 15.00: Raudaskylän opiston tarjonta senioreille

Ti  10.3.20 klo 15.00: Uusinta tietoa muistista ja liikunnasta ja sääntömääräinen kevätkokous

Ti  7.4.20 klo 15.00: Ylivieskan seniorijärjestöjen edustajien päiväkahvivierailu

Ti 12.5.20: Kevätretki Kitinkannukseen

Su 14.6.20 Oopperamatka Ilmajoelle Oulun senioripiirin järjestämänä: ”Hiljaiset perivät maan”. Kevään aikana tiedotetaan matkasta enemmän.

Ylivieskan seudun kansalliset seniorit ry                                       Liite 2

TALOUSARVIO VUODELLE 2020

TULOT: