Edunvalvonta

Yhdistyksemme on edustettuna Ylivieskan kaupungin vanhusneuvostossa. Kaikki Ylivieskan eläkeläisjärjestöt ovat yhteisesti puuhaamassa ns. Senioritaloa Ylivieskan vuokrataloyhdistyksen kanssa. Ylivieskan eläkejärjestöt järjestävät yhdessä ainakin kerran vuodessa yhteisen virkistyspäivän tapahtumineen.

Kattojärjestömme Kansallinen senioriliitto ry valvoo jäsentensä taloudellisia ja sosiaalisia etuja valtakunnallisella tasolla. Se pyrkii tukemaan eläkeläisten ja ikäihmisten yhteiskunnallista osallistumista tasavertaisina toimijoina muiden väestöryhmien kanssa.

Senioriliitto on neljänneksi suurin kuudesta eläkeläisjärjestöstä, jotka ovat perustaneet yhteistoimintaelimekseen edunvalvonnassa Eläkeläisliittojen etujärjestön EETU ry:n.

Päivitetty 31.3.2024/AJA